2011-02-07

Vad mina vänner/min flickvän inte vet

Sophie är så himla lycklig för hon har värdens finaste pojkvän, Dylan. Hon har också världens bästa vänner i Rachel och Grace. Men vad Sophies vänner inte vet är att Sophie i hemlighet blivit förtjust i en annan kille. Sophie förstår inte själv hur hon kan dras till den där Murphy, men det gör hon trots att alla tycker att han är en tönt. Ska hon göra slut med den perfekte Dylan? Ska hon våga erkänna att hon gillar tönten Robin Murphy?

Sonya Sones har skrivit något så ovanligt som en blandning mellan prosa och poesi. Texten är skriven i korta rader som en dikt, men man får ändå flyt i läsningen som vilken roman som helst. Språket är koncentrerat utan att vara svårt. Jag gillar det!

Första delen heter "Vad mina vänner inte vet" och vi får ta del av Sophies berättelse. I del två, "Vad min flickvän inte vet", får vi fortsättningen på historien men ur Robins perspektiv.

Inga kommentarer: