2013-03-13

Hitta Violet Park

Det är konstig hur mycket en boktitel kan påverka. Jag har dragit mig för att läsa den här boken trots mycket bra recensioner, bara för att jag inte lockats av titeln. Det var först sedan jag läst en annan bok av Jenny Valentine som jag insåg att jag måste komma över detta och ta mig an den ändå.

Violet Park är död. Lucas (16 år) hittar henne i en urna på ett taxikontor Någon har glömt henne kvar i taxin för mer än ett år sedan och ingen har frågat efter henne sedan dess. Lucas bestämmer sig för att hjälpa henne, och det blir ett detektivarbete att ta reda på vem hon egentligen var.

Jag gillar Lucas. Vi får ta del av hans tankar om sin försvunna pappa, om mamman som stannade kvar och blev bitter, om sina morföräldrar som alltid finns där. Han tänker mycket, Lucas, och jag gillar det.

Jenny Valentine är fantastiskt bra på att sy ihop en bra historia! Den här boken får högsta betyg. Trots titeln.

Inga kommentarer: